SOFTY’S

Twee jonge en bevlogen ondernemers starten midden in de pandemie een uniek ijsconcept dat helemaal draait om hun liefde voor softijs. Niet gewoon op een hoorntje met discodip. Nee, de meest waanzinnige smaken en combinaties samengesteld door een topchef. Niet alleen de smaken en de ondernemers zijn stoer en kleurrijk, zo is de gehele uitstraling. In fotografie, branding en video hebben we dit unieke concept voor hen weten vast te leggen en gaan we ieder seizoen opnieuw aan de slag met de nieuwste creaties.

Sander en Koos in softy's winkel
Sander en Koos in softy's winkel
exploded softy uitleg over ijsje

360º

We begonnen met de video die hierboven wordt afgespeeld. Het schrijven van het script, een dagje video-opnames en uiteraard de montage. Ook voor de tweede vestiging hebben we een introductievideo mogen maken. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het in beeld brengen van de verschillende softijsjes. Een toffe, eigen uitstraling die duidelijk weergeeft welke smaak je kunt verwachten. Op de menukaarten stonden zo veel lettertjes dat we die ook nog maar even onder handen hebben genomen, we verzorgden hiervoor de fotografie en de vormgeving. Om nog duidelijker te maken wat de klant van een ijsje kan verwachten, hebben we abri’s van een Exploded Softy gemaakt. Oh ja, bijna vergeten.. de boys hebben ook nog een eigen Foodtruck.

INTRODUCTIEVIDEO’S

Het belangrijkste ingrediënt voor een toffe introductievideo is een goed script. In samenwerking met de opdrachtgever komen we tot precies datgene wat je doelgroep wil zien. In dit geval willen we laten zien dat een tof en flitsend concept een mooi ambachtelijke basis heeft. De basis voor de lekkere Softy’s komt namelijk van de melk van ’t IJsboerinneke in Moergestel. Het is dus ook nog eens een mooi lokaal product. De twee stadse ondernemers staan voor het eerst oog in oog met Klara de koe en nemen de melk mee naar de grote stad. Voor video 2 verhuizen ze vanuit de wat kleinere locatie in de Spoorzone naar de Oude Markt. Zoals je ziet, hebben ze meer melk en meer mensen en is de oude Trabant ingeruild voor een dikke Amerikaan!

ELK IJSJE ZIJN EIGEN KLEUR

Zoals je ziet, is Softy’s een kleurrijk concept. Roze is de kleur van zoetigheid, logisch dus dat deze kleur net iets vaker terugkomt. De kleuren van het ijsje met de kokosnoot ernaast stralen toch écht iets anders uit, dat klopt! Dit is namelijk het vegan softijs wat ze bij Softy’s verkopen.

EXPLODED

Een betere uitleg voor de snelle passant. Dat was nog steeds nodig na al het visueel geweld, want je ziet immers niet wat er allemaal onder het ijsje zit. We maakten twee grote posters op Abri-formaat waarin er twee Softy’s als het ware zijn geëxplodeerd. Duidelijker kunnen we het niet maken.